Edukujemy najmłodszych

Edukujemy najmłodszych

Edukujemy najmłodszych

Przedszkole. Dwie funkcjonariuszki Służby Celno-Skarbowej i dziewczynka stoją przy stolikach, na których znajduje się sprzęt laboratoryjny i butelki z różnymi płynami. Funkcjonariuszki pokazują dziewczynce doświadczenia chemiczne.
Przedszkole. Przy stolikach stoi grupka dzieci i funkcjonariuszka Służby Celno-Skarbowej. Dzieci rysują na kartkach doświadczenia chemiczne.
  • Przedstawicielki lubelskiej KAS z Laboratorium Celnego w Koroszczynie spotkały się z sześciolatkami z Przedszkola Miejskiego w Terespolu, by opowiedzieć o swojej pracy. 
  • Spotkanie zorganizowano na zaproszenie dyrekcji Zespołu Szkół Publicznych nr 1 w Terespolu. 
  • Celem było przybliżenie dzieciom – w przystępny i ciekawy sposób – zadań Krajowej Administracji Skarbowej. 

Podczas zajęć sześciolatki dowiedziały się sporo o pracy Laboratorium Celnego w Koroszczynie, które zajmuje się badaniem produktów naftowych. Funkcjonariuszki Służby Celno-Skarbowej opowiedziały im m.in. jak powstała ropa naftowa i skąd biorą się paliwa. Przygotowały też szereg niezwykłych pokazów chemicznych. Przedszkolaki aktywnie i z zachwytem uczestniczyły w tych warsztatach, przeprowadzając pod okiem funkcjonariuszek proste doświadczenia chemiczne.

Dzieci dowiedziały się również o codziennej służbie funkcjonariuszy SCS na granicy państwa. Była to okazja, by opowiedzieć o naszej roli m.in. w ochronie dziedzictwa kulturowego. 

Sporo uwagi przedstawicielki lubelskiej KAS  poświęciły też kwestii bezpieczeństwa najmłodszych, wyjaśniając, że w KAS mamy laboratoria celne, w których badamy zabawki – by mieć pewność, że są bezpieczne dla dzieci. 

Przedszkolaki dowiedziały się też, że są na ziemi rośliny i zwierzęta szczególnie chronione (okazy CITES), bo grozi im wyginięcie. By nie były przedmiotem przemytu, a następnie nielegalnego handlu – dbają o to funkcjonariusze SCS.

Sporo uwagi prelegentki z KAS poświęciły tematyce podatków, omawiając obszary, które są finansowane z budżetu państwa, m.in. szkoły czy przedszkola. Wszystko w przystępny, obrazowy sposób, by dzieci mogły jak najwięcej zapamiętać z tych zajęć. 

Jak podkreśliły na koniec spotkania nauczycielki sześciolatków – były to zajęcia rozwijające wiedzę, wyobraźnię, aktywność i kreatywność dzieci. I temu też miały służyć.