Osoby uprawnione, tj. osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się i wymagające w związku z tym wspracia z organami administracji publicznej, mogą korzystać z pomocy przy załatwianiu spraw w Izbie Administracji Skarbowej poprzez wykorzystywanie środków wspierających komunikowanie się.
Osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą kontaktować się z urzędem poprzez:
- wysyłanie korespondencji na adres: Izba Administracji Skarbowej w Lublinie, ul. Szeligowskiego 24, 20-883 Lublin;
- korzystanie z poczty elektronicznej: sekretariat.ias.lublin@mf.gov.pl;
- przesyłanie faksów: nr 81 452 23 06;
- kontakt telefoniczny: nr 81 452 23 00;
- korzystanie z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie).
W kontakcie z urzędem osoba niesłysząca lub słabo słysząca ma prawo skorzystania usług tłumacza posługującego się polskim językiem migowym (PJM), systemem językowo – migowym (SJM), sposobami komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN). Usługa ta jest realizowana po uprzednim powiadomieniu, które powinno być przekazane do urzędu co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą (z wyłączeniem sytuacji nagłych).
Powiadomienie może zostać przesłane w jeden z następujących sposobów:
- pisemnie na adres: Izba Administracji Skarbowej w Lublinie, ul. Tadeusza Szeligowskiego 24, 20-883 Lublin;
- mailem na adres: sekretariat.ias.lublin@mf.gov.pl;
- faksem na nr 81 452 23 06.