Izba Administracji Skarbowej w Lublinie
Siedziba Izby Administracji Skarbowej w Lublinie znajduje się przy ul. Tadeusza Szeligowskiego 24 w Lublinie.
Na czele Izby Administracji Skarbowej stoi Dyrektor, który podlega Ministrowi Finansów.
Dyrektorowi w pracy pomagają zastępcy, a także pracownicy i funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej.
Izba Administracji Skarbowej w Lublinie jest jednostką Krajowej Administracji Skarbowej (w skrócie KAS).
W każdym województwie jest jedna izba administracji skarbowej.
KAS w naszym województwie
Lubelską KAS tworzą:
- Izba Administracji Skarbowej w Lublinie;
- urzędy skarbowe (22);
- Lubelski Urząd Celno-Skarbowy w Białej Podlaskiej – w ramach urzędu celno-skarbowego działają delegatury urzędu celno-skarbowego (3) i oddziały celne (19).
Czym zajmuje się Izba Administracji Skarbowej?
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej nadzoruje zadania wykonywane przez naczelników urzędów skarbowych i naczelnika urzędu celno-skarbowego.
Czym zajmuje się urząd skarbowy?
Urząd skarbowy pobiera podatki i zaległości podatkowe.
Urząd prowadzi też kontrole podatkowe, czyli sprawdza czy podatnicy przestrzegają przepisów.
Urząd zapewnia wpływy z podatków do budżetu państwa.
Z podatków opłacane są podstawowe potrzeby państwa i jego obywateli.
Czym zajmuje się urząd celno-skarbowy?
Urząd celno-skarbowy prowadzi kontrole celno-skarbowe.
Urząd pobiera też opłaty związane z przewozem towarów przez granicę.
Urząd celno-skarbowy zwalcza również przestępczość gospodarczą.
Dostępność architektoniczna
Informacje dotyczące dostępności architektonicznej budynków Izby znajdują się w zakładce Dostępność/Informacja o dostępności architektonicznej siedziby Izby Administracji Skarbowej w Lublinie.
Kontakt z Izbą Administracji Skarbowej w Lublinie
Aby załatwić sprawy w Izbie osoby z niepełnosprawnościami mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Izba Administracji Skarbowej
- w Lublinie, ul. Tadeusza Szeligowskiego 24, 20-883 Lublin;
- wysłać e-mail na adres: sekretariat.ias.lublin@mf.gov.pl;
- wysłać faks na numer: 81 452 23 06;
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej pod numerem: 81 452 23 00;
- skorzystać z elektronicznej platformy usług administracji publicznej e PUAP (link otwiera nowe okno w innym serwisie),
- skontaktować się osobiście w siedzibie urzędu w godzinach pracy.
W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabosłysząca może skorzystania z usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej w zakładce Dostępność/Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących.