Skargi, wnioski i petycje są przyjmowane i rozpatrywane na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2022 r. poz. 2000 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
- pisemnie na adres: Lubelski Urząd Celno-Skarbowy w Białej Podlaskiej, ul. Celników Polskich 21, 21-500 Biała Podlaska;
- za pośrednictwem ePUAP /wow71pg53z/SkrytkaESP;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: lubelski.ucs@mf.gov.pl;
- faksem na numer: 83 342 76 73;
- osobiście: w siedzibie Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej, ul. Celników Polskich 21, 21-500 Biała Podlaska we wszystkie dni robocze w godzinach 7.15–15.15.
Pisemne skargi i wnioski można również złożyć w sekretariatach:
- Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej - w Lublinie, ul. Diamentowa 4, 20-447 Lublin (pokój nr 12);
- Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej - w Lublinie, ul. Energetyków 20-22, 20-468 Lublin;
- Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej - w Zamościu, ul. Strefowa 5, 22-400 Zamość;
- Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej - w Chełmie, ul. Rejowiecka 181, 22-100 Chełm;
- Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej - w Bialej Podlaskiej, ul. Celników Polskich 23, 21-500 Biała Podlaska,
- Lubelskiego Urzedu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej - w Zamościu, ul. Kilińskiego 86, 22-400 Zamość.
Interesanci w sprawach skarg i wniosków przyjmowani są przez Naczelnika Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej, Zastępcę Naczelnika lub wyznaczonych pracowników.
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się:
- we wszystkie dni robocze, w godzinach pracy Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej od 7.15 do 15.15;
- przez Naczelnika Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej lub jego Zastępcę w każdy wtorek w godzinach od 14.15 do 15.15 w siedzibie Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej ul. Celników Polskich 21;
- w pierwszy wtorek miesiąca w godzinach od 14.15 do 17.15 w siedzibie Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej ul. Celników Polskich 21;
- w drugi, trzeci i czwarty wtorek miesiąca w godzinach od 14.15 do 17.15 w Lubelskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Białej Podlaskiej - w Lublinie, ul. Diamentowa 4;
- w piąty wtorek miesiąca w godzinach od 14.15 do 17.15 w Lubelskim Urzędzie Celno-Skarbowym w Białej Podlaskiej - w Lublinie, ul. Energetyków 20-22.
Prosimy o uprzednie ustalenie terminu spotkania za pośrednictwem sekretariatu:
- Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej ul. Celników Polskich 21 pod numerem telefonu: (83) 344 98 33 lub (83) 344 97 11.
- Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej - w Lublinie, ul. Diamentowa 4. pod numerem telefonu: tel. 81 749 78 01.
- Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w BIałej Podlaskiej - w Lublinie, ul. Energetyków 20-22 pod numerem telefonu: tel. 81 748 42 30
Jeżeli wtorek jest dniem wolnym od pracy, dniem przyjęć interesantów – poza godzinami pracy – jest najbliższy dzień roboczy.
Petycje, skargi i wnioski obywateli oraz organizacji społecznych dotyczące w szczególności:
- zaniedbania lub nienależytego wykonywania zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników,
- naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw, zgłaszane są do:
Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lublinie
ul. Szeligowskiego 24
20-883 Lublin
Skargi i wnioski dotyczące działania urzędów skarbowych województwa lubelskiego i Izby Administracji Skarbowej w Lublinie przyjmowane są w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Lublinie przy ul. Szeligowskiego 24 w każdy poniedziałek w godzinach 7.15 - 17.15 oraz we wtorki, środy, czwartki i piątki w godzinach od 7.15 - 15.15 w sekretariacie Izby Administracji Skarbowej w Lublinie.
Petycje
- Podstawa prawna: ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 870).
- Przedmiot petycji: może to być żądanie, w szczególności, zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji.
- Sposób składania petycji:
- Petycję można złożyć w następujący sposób:
- przesłać listownie;
- przesłać faksem;
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP;
- złożyć w formie pisemnej bezpośrednio w Izbie Administracji Skarbowej w Lublinie w godzinach pracy Izby.
- Petycji nie można złożyć telefonicznie.
- Petycję można złożyć w następujący sposób:
-
Wymogi formalne petycji: petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję,
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotów, oznaczenie adresata petycji, wskazanie przedmiotu petycji,
- jeżeli petycja składana jest w formie pisemnej – podpis podmiotu wnoszącego petycję albo podpis osoby reprezentującej podmiot wnoszący petycję (w przypadku gdy podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów),
- jeżeli petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej – adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
-
Składanie petycji w interesie podmiotu trzeciego: Petycja może być składana w interesie podmiotu trzeciego za jego zgodą. W takim przypadku petycja powinna dodatkowo zawierać, oprócz spełnienia wymagań wymienionych w pkt 4:
- imię i nazwisko albo nazwę podmiotu trzeciego,
- miejsce zamieszkania albo siedzibę podmiotu trzeciego,
- adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej podmiotu trzeciego,
- zgodę podmiotu trzeciego wyrażoną w formie pisemnej lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
-
Uwagi:
O tym, czy pismo jest petycją decyduje jego treść, a nie forma zewnętrzna.
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy podmiotu) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrzenia.
Krajowy Telefon Interwencyjny Krajowej Administracji Skarbowej (KTI KAS)
Krajowy Telefon Interwencyjny KAS jest scentralizowanym kanałem komunikacji służącym przyjmowaniu od naszych podatników informacji na temat:
- naruszeń przepisów prawa podatkowego,
- naruszeń przepisów prawa celnego,
- opinii dotyczących funkcjonowania Krajowej Administracji Skarbowej.
Numer Krajowego Telefonu Interwencyjnego Krajowej Administracji Skarbowej oraz adres internetowy są jednolite na terenie całego kraju.
Całodobowy bezpłatny telefon interwencyjny: 800 060 000
adres e-mail: powiadom_kas@mf.gov.pl
Zarówno telefon interwencyjny, jak i adres e-mail umożliwiają całkowicie anonimowe przekazanie informacji. Otrzymane informacje są wnikliwie analizowane i we właściwy sposób wykorzystywane.
Każda wiadomość o łamaniu prawa jest dla nas cenna. Skuteczna walka z przestępczością to więcej pieniędzy w krajowym budżecie na drogi, szkoły, szpitale i inne wydatki publiczne. Jeżeli masz informacje, które mogą nam w tym pomóc, nie zostawiaj ich dla siebie – powiadom KAS.