-
Otrzymujemy od podatników sygnały o próbach wyłudzenia danych osobowych.
-
Oszuści podają się za pracowników Krajowej Informacji Skarbowej lub Krajowej Administracji Skarbowej i próbują nielegalnie zdobyć informacje.
Do Ministerstwa Finansów docierają sygnały o próbach oszustwa. Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać informacje, takie jak numer rachunku bankowego, numer PESEL lub inne dane osobowe.
Pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji. Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego.
Pod żadnym pozorem nie powinno się również przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy.
Przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.