28 listopada 2017 roku w Fabryce Łożysk Tocznych w Kraśniku z inicjatywy Lubelskiej Loży BCC odbyło się spotkanie pt. „Zwalczanie szarej strefy gospodarczej a ochrona interesów przedsiębiorcy". W spotkaniu udział wzięli przedsiębiorcy, eksperci Urzędu Skarbowego w Kraśniku, doradcy podatkowi z „Doradcy" Sp. z o. o. w Lublinie oraz przedstawiciele BCC.
Lubelska Loża BCC zorganizowała spotkanie informacyjno – szkoleniowe dla przedsiębiorców powiatu kraśnickiego, dotyczące zwalczania szarej strefy.
Uczestników spotkania powitał gospodarz miejsca spotkania Pan Grzegorz Jasiński - Prezes Zarządu Fabryki Łożysk Tocznych w Kraśniku. Następnie głos zabrała Pani Mira Gałan - Kanclerz Lubelskiej Loży Business Centre Club, która omówiła cel oraz harmonogram spotkania. Pani Kanclerz stwierdziła, że „współpraca między przedsiębiorcą, a urzędem skarbowym powinna mieć ludzką twarz". Zaznaczyła, że tego typu spotkania powinny odbywać się cyklicznie, co umożliwi wymianę doświadczeń i nawiązywanie prawidłowych relacji między urzędem a przedsiębiorcą.
W imieniu lubelskiej KAS uczestników powitał Pan Zbigniew Kryk - Zastępca Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lubinie, który zaznaczył, że obie strony są za zwalczaniem szarej strefy i w związku z tym ta współpraca jest bardzo potrzebna. Spotkanie w Kraśniku jest najlepszym dowodem, że zależy nam na dobrych relacjach z uczciwymi przedsiębiorcami.
Część oficjalną zakończył Pan Roman Dobrzyński - Naczelnik Urzędu Skarbowego w Kraśniku, dziękując Pani Kanclerz za zaproszenie.
W części dotyczącej głównej tematyki spotkania głos zabrali eksperci Urzędu Skarbowego w Kraśniku. Pani Agnieszka Koba - kierownik Referatu Obsługi Bezpośredniej, przedstawiła rolę i zadania urzędu skarbowego w kontekście relacji z klientem zewnętrznym. Omówiła również rozwiązania systemowe jak i lokalnie stosowane, które usprawniają kontakt podatnika z urzędem.
Pani Marzena Sokół - kierownik Referatu Czynności Analitycznych i Sprawdzających, omówiła zagadnienia dotyczące rejestracji działalności gospodarczej, weryfikacji danych i typowania do kontroli. Zwróciła uwagę na JPK_VAT jako na narzędzie do eliminowania nieuczciwych kontrahentów oraz na tzw. „miękką egzekucję", która poprzedza postępowanie egzekucyjne.
Natomiast Pan Andrzej Pietura - kierownik Referatów Kontroli, omówił zasady prowadzenia kontroli u podatnika.
Następnie swoje prezentacje przedstawili doradcy podatkowi z firmy „Doradca": Pani Bożena Nowicka i dr Grzegorz Matysek. Omówili oni zmiany wprowadzane w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych w zakresie uszczelniania systemu podatkowego.
Na zakończenie Pan Zbigniew Żurek - Wiceprezes BCC omówił pracę Dialogu Społecznego, ciała opiniotwórczego w odniesieniu do zmian wprowadzanych w zakresie podatków.