22 kwietnia 2021 roku odbyło się wojewódzkie podsumowanie 18. edycji konkursu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy". Celem konkursu, organizowanego przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów, jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta.
Kolejny raz urzędy skarbowe zostały ocenione przez przedsiębiorców. Ze względu na pandemię, centralne obchody odbyły się w formie online. W tegorocznej edycji laur przyjazności otrzymało 66 urzędów skarbowych w tym 5 z naszego województwa. Przedsiębiorcy oceniali jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji i kompetencje pracowników. Certyfikat „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy" przyznawany jest na rok.
Wyróżnione urzędy:
- Urząd Skarbowy w Krasnymstawie;
- Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie;
- Urząd Skarbowy we Włodawie;
- Urząd Skarbowy w Łukowie;
- Urząd Skarbowy w Radzyniu Podlaskim.
Wojewódzkie podsumowanie konkursu odbyło się 22 kwietnia w siedzibie Izby Administracji Skarbowej w Lublinie. Wzięli w nim udział naczelnicy zwycięskich urzędów skarbowych województwa lubelskiego. W uroczystości wzięli udział Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie - Artur Krukowski, Wojewoda Lubelski - Lech Sprawka, Marszałek Województwa Lubelskiego – Jarosław Stawiarski, Kanclerz lubelskiej loży BCC, Wiceprezes BCC – Mirosława Gałan oraz naczelnicy zwycięskich urzędów skarbowych.
-Konkurs na Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy jest dla nas cenną inicjatywą. Przedsiębiorcy oceniają urzędy w anonimowych ankietach, a dzięki temu otrzymujemy realną ocenę naszego działania z pierwszej ręki. Te oceny są dla nas impulsem do dalszych zmian i zachętą wypracowywania nowych rozwiązań
- mówi Artur Krukowski, Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie.
Ta edycja konkursu po raz pierwszy została przeprowadzona na podstawie elektronicznych ankiet, których wpłynęło ponad 8 tys. w całej Polsce.
Dzięki ankietom można było dowiedzieć się m.in. jak przedsiębiorcy oceniają kontakt elektroniczny i telefoniczny z urzędami skarbowymi w dobie pandemii. Przedsiębiorcy biorący udział w ankiecie, bardzo wysoko ocenili kompetencje i uprzejmość pracowników:
- 91 % badanych oceniło, że obsługujący ich urzędnicy byli kompetentni,
- 93% oceniło, że urzędnicy byli uprzejmi podczas spotkań.